| Az első autó próbaútja
 Karl Benz (1844 - 1929) német mérnök 1878 – ban  elkészítette az első, gyakorlatban is bevált, egy  lóerős, egyhengeres, négyütemű, elektromos gyújtású,  benzinmotoros gépkocsit. Ezt 1885 májusában mutatta  be. Tömegesen álltak a nézők az úton és bámulták az  egyedül álló színjátékot. Az újságok is növekvő  lelkesedéssel számoltak be ezekről a ló nélküli  utazásokról 
 Benzt egy nap berendelték a rendőrségre és  megtiltották neki, hogy Mannheim utcáin autózzon.  Felvetésére, hogy az országutat használhatja – e azt  válaszolták, hogy erre csak Baden minisztere adhat  engedélyt. Az engedélyt megkapta ugyan, de az csak a  városban 6, az országúton12 kilométeres óránkénti  sebességet engedélyezett. Benz ekkor meghívta a  minisztert egy próbaútra (ő volt az első hivatalos  személyiség, aki autóba ült).     (Próbaúton a miniszterrel) Egy ócska tejeskocsi döcögött előttük. Tíz percig így
 vánszorogtak. Őexcellenciája ideges lett. <!--[if !supportLists]-->-           <!--[endif]-->Hiszen ez rettentő Benz úr! – kiáltott  fel. - Nem tudja megelőzni azt a kocsit ott előttünk? <!--[if !supportLists]-->-           <!--[endif]-->Sajnálom, kegyelmes uram, de akkor már  8 kilométerre kellene fokoznom a sebességet és ezt  excellenciád megtiltotta nekem, különben elveszi a  kocsimat. Öt perc után, miközben Benz türelmesen követte a  tejest, a miniszter kifakadt: <!--[if !supportLists]-->-           <!--[endif]-->Ugyan, induljon már neki! Az én lovas  kocsim háromszor ilyen gyors! Ez volt az első hivatalos rendelet, amely megértést  mutatott az új szállítóeszköz iránt.  Benz előzött! A  miniszter pedig engedélyezte , hogy Benz olyan  gyorsan hajtson, ahogyan csak akar.     (az első Mercédesz) (Akkoriban, sőt még a század elején is mindenki azt
 hitte, hogy az autó kizárólag verseny céljára  készült.(( Az első népautót Henry Ford csak 1908 –  ban mutatta be, amely tömeggyártás útján valóban  általános használatúvá vált.)) Benz legnagyobb  vetélytársa Gottlieb Daimler volt. Daimler más úton  indult el, mint Benz, de ugyanoda jutottak: ma őket  tekintik a belsőégésű motorral hajtott gépkocsi  atyjainak. Évtizedeken át vetélkedtek egymással, de  az első világháború, és az azt követő gazdasági  összeomlás értelmetlenné tette a vetélkedést. Helyébe  lépett az összefogás, 1924 – ben aláírták az  egyesülési szerződést, és létrejött a Mercedes –  Benz. Jelvénye a háromágú csillag lett,  babérkoszorúval körülvéve.)     (Csillag-történelem)   |